laupäev, 12. märts 2016

Ülesandepõhine õpe

Ülesandepõhise õppe näidiseks valisin ristsõna koostamise.

Kui tavaliselt olen ise õpilastele mingi teema kordamiseks ristsõnu koostanud, siis seekord lasin seda teha õpilastel endil. Seda oli hea teha, sest annan neile ise ka informaatika tunde.

Ristsõna koostamise teemad pakkusin õpilastele ise välja ja võtsin need teemad seekord inglise keele 4.klassi ainekavast. Õpilased võisid endale ise meelepärase teema valida. Üheks tingimuseks oli veel see, et ristsõnas peab olema vähemalt 10 sõna.

Ristsõna koostati veebipõhise tarkvara abil, mille leiab siit. Ainukeseks probleemiks ristsõna koostamisel oli nii ingliskeelsete kui ka eestikeelsete sõnade õigekiri, sest kui need alguses valesti sisestada, siis ei pruugi ka ristsõna lahendus hiljem välja tulla. Lubasin õpilastel ka õppematerjale kasutada, aga sellest hoolimata suutsid nad väga palju vigu sõnade sisestamisel teha. Seetõttu kontrollisin iga õpilase töö enne ristsõna lõplikku vormistamist isiklikult üle.

Kui ristsõna oli veebipõhiselt valmis, siis pidid õpilased selle kopeerima Microsoft Wordi, et ristsõnad saaks hiljem ka paberile trükkida. Sellega probleeme ei olnud ning kõik ristsõnad jõudsid õpetajani. Kõik õpilased said antud ülesandega hakkama ühe ainetunni jooksul.

Mõned näidised õpilaste töödest on siin ja siin.

Peale tundi printisin ristsõnad paberile ning saime neid järgmistes inglise keele tundides lahendada.

Inglise keele sõnade kordamiseks oli see väga hea ülesanne. Kindlasti tahan seda sama meetodit kunagi proovida ka näiteks matemaatika või loodusõpetuse mõistete kordamisel.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar