teisipäev, 10. november 2015

Projekt "Oma kooli nädal"

Minu jaoks tähendab projektõpe kahte märksõna - töömahukas ja koostöö. Mul on raske ette kujutada projektõpet ühe või kahe ainetunni raames. Samuti on minu arvates keeruline seda koostada ja läbi viia üksinda. Eelpool nimetatut arvesse võttes ei ole ma näinud võimalust veel eraldi ühte projekti koostama hakata, vaid kirjeldan siinkohal projekti, mille koostamisel ja läbiviimisel olen osaline ning mis läheb reaalselt käiku juba selle nädala lõpus.

Nimelt tähistab meie kool sel sügisel erinevaid juubeleid - 330 aastat talurahvakoolist, 165 aastat Orina vallakooli asutamisest ja 60 aastat keskharidust Järva-Jaanis. Sellega seoses toimub 13.-20.novembrini k.a Järva-Jaani Gümnaasiumis "Oma kooli nädal".

Projekti peamised eesmärgid on:
- kodukoha ajaloo tutvustamine;
- õpilastele esinemisvõimaluste andmine;
- ühtsustunde loomine.


13.novembril alustatakse hariduskonverentsiga, kus V-XII klassi õpilased teevad ettekandeid erinevatest koolihoonetest ja spordiplatsidest, mis ajaloo jooksul on Järva-Jaanis kasutusel olnud. Vanu materjale objektide kohta on õpilased käinud kogumas koolimuuseumist. Uue aja fotosid ja lugusid kogusid õpilased sügisese matka "Reipalt koolipinki" raames. Konverentsile on oodatud mitte ainult õpilased ja praegused õpetajad, vaid ka vilistlased, endised õpetajad ja muud külalised.

16.-20.novembrini on kool avatud kõigile huvilistele ja toimuvad lahtised tunnid.

16.novembril viiakse läbi viktoriin V-VIII klassi õpilastele.

17.novembri koolipäev on niiöelda ümberpööratud, mis tähendab seda, et näiteks I klassi õpetaja juurde võivad tundi tulla hoopis VII klassi õpilased ja I klassi õpilased külastavad füüsikaõpetaja tundi. Mis sellest välja tuleb, eks sellest kirjutan hiljem projekti analüüsis.

18.novembril on kõik oodatud kooli must-valges riietuses, et jäljendada kunagist pidulikku koolivormi.

19.novembril viiakse läbi viktoriin IX-XII klassi õpilastele. Õhtul on oodatud kooli kõik lapsevanemad, et arutleda kogukonna ja kooli koostöövõimaluste üle.

20.novembril toimub I-IV klasside õpilastele hariduspäev "Meie koolil on sünnipäev". Selle päeva organiseerimise ja läbi viimisega olen ka mina tihedamalt seotud. Sellepärast esitangi oma koduse tööna selle päeva projekti.

Ettevalmistused algklasside hariduspäevaks algasid tegelikult umbes kuu aega tagasi. Nimelt pidid III klassi õpilased kirjutama jutukesed oma koolist ja IV klassi õpilased pidid uurima oma vanematelt või vanavanematelt nende kooliaja kohta ning need samuti paberile kirja panema. Pärast õpetajate poolset ülevaatust ja paranduste sisseviimist peavad õpilased oma tööd vormistama ka arvutil. I ja II klassi õpilased joonistavad pilte. Hiljem köidetakse kõikide õpilaste tööd kokku ja kingitakse hariduspäeval koolile. Ma loodan, et mul õnnestub sellest kingitusest teha ka mingisugune digitaalne koopia, aga igaks juhuks ei luba. Kui kellelgi on ideid, kuidas seda teha võiks, siis olen ideedele avatud.

Ettevalmistava tööna on laiali saadetud ka sünnipäevakutsed I-IV klassile, direktorile, vallavanemale, sotsiaal- ja haridusnõunikule ja kooli hoolekogu esinaisele.

Sünnipäevapeo juhtideks on palutud üks XII klassi ja üks XI klassi õpilane. Nende ülesandeks on ka peol lühikese ettekande tegemine kooli ajaloost. Peol saavad esineda ka külalised - I ja II klassi õpilased loevad luuletust, III ja IV klassi õpilased esitavad katkendeid oma kogutud ja kirjapandud lugudest. Ettekannete vahepeal viiakse läbi laulu-mänge ja esinevad pillimängijad. Päeva lõpupoole toimub viktoriin ka algklasside õpilastele.

Peale ettekandeid, sõnavõtte ja mälumängu süüakse ühiselt küpsisetorti, mille valmistavad V klassi kokandusringi lapsed.

Peo lõpetab Margarita Rauni laulumäng "Soovin Sulle kõike head ja rõõmsat meelt".

Nüüd, kui olen selle projekti lühidalt kirja pannud, tundub kõik lihtne. Aga tegelikult on ideede genereerimine ikka üks paras pähkel ja peavalu. Üksinda sellist tööd ära ei teeks. Aga õnneks on mul kolleege, kellega on alati mõnus koos midagi välja mõelda, kui ainult natuke rohkem seda aega oleks.

Mismoodi ma selle projekti LePlannerisse pressin, sellest pole mul õrna aimugi, aga vähemalt on sellest kirjutisest näha, et midagi koolis ikkagi toimub.

Palju õnne, Järva-Jaani Gümnaasium!





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar