Uskumatu kiirusega on aprillikuu algusest (kui kodune töö anti) saanud maikuu
lõpp. Selle aja sisse on mahtunud riiklikud tasemetööd, maakonna osaoskuste
olümpiaadi organiseerimine ja läbiviimine, kooliolümpiamängud, loovtööde
retsenseerimised, mitmed ümarlauad lapsevanematega, lahtiste uste päev
koolimajas, ettevalmistused kooli vilistlaspäevaks ja nagu muuseas ka 26
ainetundi nädalas.
Selle kõige kõrval olen proovinud läbi viia ka tunde pööratud
klassiruumi põhimõtteid arvestades. Näidistund on läbi viidud juba mõnda aega
tagasi, aga selle dokumenteerimiseni ja analüüsimiseni jõudsin alles nüüd.
Pööratud klassiruumi stsenaariumi katsetamiseks valisin
6.klassi inglise keele ja teemaks „At the zoo“. Ette ruttavalt ütlen niipalju, et ühe tunniga seda teemat käsitleda polnud võimalik. Alustasime teemaga
27.aprillil ja viimase ülesande antud teemal teostasime 20.mail (nädalas on 3
tundi).
1.tund
Kõigepealt tutvustasin õpilastele lühidalt ülesandeid, mis
neid ja ka mind ees ootavad. Videode tegemist mainides sain kõigepealt nende
pahameele osaliseks. Peale pikka veenmist ja lubaduste andmist (nende näod ei
jää peale, videod ei lähe youtube`i üles ja videod kustutatakse kooli
ipadidest), sain õpilased ikkagi nõusse.
Kuna õpetan inglise keelt selles klassis alles alates k.a veebruarist, siis polnud mul nende eelteadmistest antud teemal erilist aimu.
Seetõttu otsustasin kohe alustada padlet.com ideekaardi koostamisega. Välja tuli
ta meil selline.
Seejärel võtsin
kotist välja mõned pehmed mänguasjad, mis kujutasid erinevaid eksootilisi loomi
(need olin eelnevalt kokku korjanud oma lapse toast, kohaliku lasteaia kahest
rühmast ja kolmelt kolleegilt). Selline loomaaed oli meil klassis:
Kui olime kõigi loomade inglise keelsete nimedega
sõnaraamatu abil tuttavaks saanud, siis tegime loosi, kus iga õpilane ütles ühe
numbri 1-14 ja sai teada, kelle kohta tuleb koostada ettekanne arvutil. Loomad jagunesid järgnevalt.
Tunni viimase ülesandena sai igaüks rääkida oma kogemustest
seoses loomade ja loomaaiaga. Vestluse aluseks olid küsimused meie õpikus.
Tunni lõpus andsin juhiseid ettekande koostamiseks arvutil.
Kuna 6.klassil oli samal päeval ka arvutiõpetuse tund, siis eelneval kokkuleppel
arvutiõpetajaga said nad hakata kohe tunnis oma ettekandeid koostama. Lõpuks
kulus ettekande koostamiseks 2 arvutiõpetuse tundi. Üks paremini koostatud
ettekandeid nägi välja selline.
2.-5.tund
Kuna õpilaste ettekannete valmimine võttis mitu tundi aega, sest arvutiõpetuse tund on vaid kord nädalas, siis
järgnevates inglise keele tundides kasutasime rohkem õpikus ja töövihikus toodud materjale. Rääkisime
Londoni loomaaiast, vaatasime loomaaeda tutvustavat
videot, vastasime video põhjal
küsimustele ning kuulasime lugusid
kuulsatest loomadest Londoni loomaaias. Ühe koduse ülesandena pidid õpilased näiteks otsima infot Tallinna loomaaia kohta ning leidma vastused samadele küsimustele,
mis õpikus olid Londoni loomaaia kohta esitatud.
6.tund
Selleks tunniks olid õpilastel ettekanded vormistatud ja
siis läks töö edasi paarides. Nimelt loosisime, millised loomad omavahel "kohtuvad" ja vestlema hakkavad. Loosisedelid:
Seejärel saadi paarides kokku ja hakati dialooge kirjutama. Tingimus oli, et dialoogides oleks kasutatud mingit osa ka seda infot, mis oli ettekannetes. Seega pidi iga õpilane ipadis sisse logima oma google kontosse. Nagu töö käigus selgus, siis kõik õpilased sellega hakkama ei saanud, aga õnneks oli klassis ka oskajaid, nii et kambapeale saime hakkama. Üks dialoogi näidistest on siin:
Järgmise nädala arvutiõpetuse tunnis sisestasid õpilased oma dialoogid google docs`i ja jagasid minuga, et ma saaksin vajalikud parandused teha ja õpilased saaksid oma teksti pähe õppida.
7.tund
Ühe õppetunni kulutasime puhtalt uue sõnavara õppimisele. Seda tegime samuti uuel viisil, nimelt quizlet.com abiga. Õpilased said õppida sõnavara teemal "At the zoo" ja teha endale niiöelda prooviteste. Ainukene probleem, mis sõnade õppimisel tekkis, oli see, et ipadidel puudusid kõrvaklapid ja õpilastel oli raske kuulata sõnade hääldust, kui kõik 14 ipadi "rääkisid" samal ajal.
Hindele vastati sõnu järgmises tunnis ja tuleb tunnistada, et seda tegid õpilased väga edukalt.
8.tund
Selles tunnis said õpilased ülesandeks oma dialoogid videosse salvestada. Jagasime paarid neljastesse rühmadesse ja iga nelik läks ipadiga erinevasse ruumi (üks nelik jäi meie oma klassi, teine nelik läks raamatukokku ning kolmas nelik kolleegi klassi, kus parajasti tundi ei toimunud). Tunni lõpuks pidid videod valmis olema ja olid ka. Nagu ma pärast ipadidest nägin, siis olid õpilased seda ülesannet võtnud päris tõsiselt, sest ühest dialoogist oli tehtud mitu proovi. Paar näidet on näha siin:
9.tund
Teema viimases tunnis vaatasime ühiselt tehtud videosid ja õpilased pidid kõigi teiste loomade kohta mingit infot vihikusse üles kirjutama. Selle ülesande juures tõid õpilased ise välja, et videodes oleks pidanud rääkima kõvema häälega ja rahulikumalt, et oleks parem aru saada olnud. Loodetavasti nad ka õpivad oma vigadest ja järgmine ülesanne õnnestub juba paremini.
Kokkuvõtteks
Hoolimata algsest nurinast minu väljapakutud ülesannete peale, tundus mulle, et lõpuks tegid õpilased kõike hea meelega. Seda näitas kasvõi see, et nad polnud oma tehtud videodega rahul ja mõned paarid tegid lausa 3-4 videot.
Mina isiklikult õppisin kõige rohkem seda, kuidas infotehnoloogilisi vahendeid oma töös ära kasutada. Rääkisin oma ideedest arvutiõpetajale ja tema leidis nendele infotehnoloogilised lahendused (näiteks mina olin valmis õpilaste käsitsi kirjutatud dialooge paberil parandama, aga tema pakkus välja, et õpilased võiksid need ju google docs`is vormistada ja minuga jagada. Geniaalne!
Samuti oli minu jaoks täiesti uus blogi tegemine, aga nüüd olen ka selles osas targem. Näis, kas järgmisel korral postitust tehes ka midagi meeles on :)
Nüüd on jäänud veel pööratud klassiruumi stsenaariumi vormistamine post it kleepsupaberitega või LePlanneriga, aga see on praegu liig mis liig. Kindel on see, et tegemata see ei jää.
Lõpetuseks tahan tänada oma kolleege Kristjanit, Marget ja Annet, kes aitasid mul käesolevat tööd realiseerida.
Soovin kõigile kursusekaaslastele rahulikku kooliaasta lõppu ja kosutavat suvepuhkust!
Seejärel saadi paarides kokku ja hakati dialooge kirjutama. Tingimus oli, et dialoogides oleks kasutatud mingit osa ka seda infot, mis oli ettekannetes. Seega pidi iga õpilane ipadis sisse logima oma google kontosse. Nagu töö käigus selgus, siis kõik õpilased sellega hakkama ei saanud, aga õnneks oli klassis ka oskajaid, nii et kambapeale saime hakkama. Üks dialoogi näidistest on siin:
Järgmise nädala arvutiõpetuse tunnis sisestasid õpilased oma dialoogid google docs`i ja jagasid minuga, et ma saaksin vajalikud parandused teha ja õpilased saaksid oma teksti pähe õppida.
7.tund
Ühe õppetunni kulutasime puhtalt uue sõnavara õppimisele. Seda tegime samuti uuel viisil, nimelt quizlet.com abiga. Õpilased said õppida sõnavara teemal "At the zoo" ja teha endale niiöelda prooviteste. Ainukene probleem, mis sõnade õppimisel tekkis, oli see, et ipadidel puudusid kõrvaklapid ja õpilastel oli raske kuulata sõnade hääldust, kui kõik 14 ipadi "rääkisid" samal ajal.
Hindele vastati sõnu järgmises tunnis ja tuleb tunnistada, et seda tegid õpilased väga edukalt.
8.tund
Selles tunnis said õpilased ülesandeks oma dialoogid videosse salvestada. Jagasime paarid neljastesse rühmadesse ja iga nelik läks ipadiga erinevasse ruumi (üks nelik jäi meie oma klassi, teine nelik läks raamatukokku ning kolmas nelik kolleegi klassi, kus parajasti tundi ei toimunud). Tunni lõpuks pidid videod valmis olema ja olid ka. Nagu ma pärast ipadidest nägin, siis olid õpilased seda ülesannet võtnud päris tõsiselt, sest ühest dialoogist oli tehtud mitu proovi. Paar näidet on näha siin:
9.tund
Teema viimases tunnis vaatasime ühiselt tehtud videosid ja õpilased pidid kõigi teiste loomade kohta mingit infot vihikusse üles kirjutama. Selle ülesande juures tõid õpilased ise välja, et videodes oleks pidanud rääkima kõvema häälega ja rahulikumalt, et oleks parem aru saada olnud. Loodetavasti nad ka õpivad oma vigadest ja järgmine ülesanne õnnestub juba paremini.
Kokkuvõtteks
Hoolimata algsest nurinast minu väljapakutud ülesannete peale, tundus mulle, et lõpuks tegid õpilased kõike hea meelega. Seda näitas kasvõi see, et nad polnud oma tehtud videodega rahul ja mõned paarid tegid lausa 3-4 videot.
Mina isiklikult õppisin kõige rohkem seda, kuidas infotehnoloogilisi vahendeid oma töös ära kasutada. Rääkisin oma ideedest arvutiõpetajale ja tema leidis nendele infotehnoloogilised lahendused (näiteks mina olin valmis õpilaste käsitsi kirjutatud dialooge paberil parandama, aga tema pakkus välja, et õpilased võiksid need ju google docs`is vormistada ja minuga jagada. Geniaalne!
Samuti oli minu jaoks täiesti uus blogi tegemine, aga nüüd olen ka selles osas targem. Näis, kas järgmisel korral postitust tehes ka midagi meeles on :)
Nüüd on jäänud veel pööratud klassiruumi stsenaariumi vormistamine post it kleepsupaberitega või LePlanneriga, aga see on praegu liig mis liig. Kindel on see, et tegemata see ei jää.
Lõpetuseks tahan tänada oma kolleege Kristjanit, Marget ja Annet, kes aitasid mul käesolevat tööd realiseerida.
Soovin kõigile kursusekaaslastele rahulikku kooliaasta lõppu ja kosutavat suvepuhkust!
Lähenesid pööratud klassi tunnile väga loominguliselt ja mulle meeldis, et oli võimalik pikema perioodi vältel tehtud teadmusloomet ( nt. sõnavara, dialoogid) suunata ühisteadmuse tekkesse (dialoogidega filmitud videod), nagu trialoogiline õpikäsilus ette näeb. Vahva oli see, et loomad pandi dialoogi pidama ja et kasutasid reaalseid mänguloomi, mis privaatsuseprobleemid lahendas. Väga tore tund!
VastaKustuta