pühapäev, 13. märts 2016

Uutmoodi uurimusliku õppe katsetus

Olen praeguseks istunud kolm tundi arvuti taga ja mõelnud, et kuidas viia läbi 4.klassiga uurimuslikku õpet uutmoodi ja niimoodi, et oleks kindlasti rakendatud digivahendid. Leidsin lõpuks idee meie tavalisest töövihikust.

Koostasin juhendi, mis sai selline. Kuna meil koolis selle uurimustöö jaoks vajalikke tingimusi ei ole ja samas tahan katsetada uut eKooli poolt pakutavat teenust (koduste tööde failina üleslaadimist), siis otsustasin antud uurimustöö läbi viia koduse tööna. Töö katsetamiseks kirjutasin eKooli ka lapsevanematele järgmise kirja:

Tere!
Pöördun teie poole abipalvega. Kindlasti olete laste käest kuulnud, et käin juba pikemat aega ühel koolitusel, mille peamine eesmärk on propageerida aktiivõppemeetodite kasutamist koolis ja kuidas digivahendite eeliseid rohkem õppetöös ära kasutada.
Antud koolituse ühe koduse tööna pean õpilastega läbi viima ühe uurimusliku õppe ülesande. Koolis meil kahjuks kõiki vajalikke vahendeid selleks tööks pole. Kuna oleme nüüdseks peaaegu kõigi õpilastega teinud endale eKooli kasutajakontod (kellel veel pole, siis proovime need kiiremas korras saada) ja eKool hakkas ka hiljuti pakkuma ühte uut lisavõimalust (nimelt koduste tööde failide üleslaadimist nii õpetaja kui õpilaste poolt), siis tahaksingi neid võimalusi proovida. Ja siinkohal loodangi teie abile, kuigi tänu informaatika tunnis õpitule peaksid õpilased enamusega ka ise hakkama saama (võib-olla faili allalaadimine ja üleslaadimine on uued asjad, mida me pole jõudnud tunnis veel piisavalt harjutada).
Ülesanne ise seisneb selles, et õpilane laeb kodustest töödest endale arvutisse alla uurimustöö juhendi faili, täidab juhendis olevad ülesanded ning laeb uurimustöö uuesti eKooli vastava ülesande juurde üles.
Lisaks vajadusel lastele osutatud abile soovin, et annaksite mulle tagasisidet, kui iseseisvalt laps ülesandega hakkama sai ja kuidas selline õppimine üldse tundub, sest karta on, et sellisel viisil õppimist hakkab järjest rohkem meie igapäeva kooliellu tulema.
Kui tekib mingeid küsimusi, siis andke märku ja koos proovime lahendused leida.
Ette tänades ja mõistvale suhtumisele lootma jäädes,

õpetaja Triin

Nüüd jään ootama nii õpilaste kui lapsevanemate reaktsioone ning töö tulemusi. Kas uurimuslik õpe sellisel viisil õnnestus või mitte, sellest annan teada edaspidi. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar